Teklif oluşturma ve teklif takip etme
Satış ve Dağıtım Yönetimi, ürünün üretiminden siparişine ve müşteriye teslim edilmesine kadar olan süreci kapsayan departmandır.
Satış ve Dağıtım Yönetimi, müşteri memnuniyetini sağlamak adına ürünün en kısa sürede güvenli bir şekilde müşteriye ulaşımını sağlar.
Satışın yapılıp şirketin para kazanması için satış verileri analiz edilmeli, satılan ürün ve pazar ihtiyaçları dikkate alınmalı ve uygun fiyat politikaları uygulanmalıdır. Satılacak olan her ürün için ürün çeşidine göre farklı Satış ve Dağıtım politikaları izlenir.
Satış ve Dağıtımdaki verimlilik müşteri ilişkilerinin iyileşmesine yardımcı olur.
Satış ve Dağıtım Yönetimi Özellikleri
Satış ve Dağıtım Yönetiminin Önemi
Satış ve Dağıtım Yönetiminin Amacı
Satış ve Dağıtım Yönetiminin Faydaları
Ürünün Satış İşlemleri Sırasında Yapılması Gereken İşlevler
Satış Koşulları
Dağıtım Türleri
Dağıtım, ürün veya hizmetin son tüketiciye ya da işletmeye kullanması ya da satması için ulaştırılmasıdır. Dağıtım iki şekilde yapılabilir.
Doğrudan Dağıtım
Ürünlerin bayilere uğramadan direkt olarak son tüketiciye ulaştırılmasıdır.
Dolaylı Dağıtım
Ürünlerin fabrikadan bayilere, bayilerden son tüketiciye ulaştırılmasıdır.